DiGiCo Core2

  • Ich habe da noch so eine Aussage im Gedächtnis, daß die SD-Pulte bislang weniger als die Hälfte der FPGA-Ressourcen ausnutzten...


    Wie man allerdings auf dem SD9 dann 96 Kanäle verwalten soll, wird interessant, zumindest ohne weitere Fader-Layer...

  • ich glaube nicht, dass das SD9 dafür gedacht ist, um darauf 96kanäle gleichzeitig zu mischen.
    die "spill"-gruppen helfen dabei natürlich, aber wie bei allen anderen herstellern gilt natürlich:
    für jeden Job gibt es auch das passende pult :wink:


    viele kanäle scheinen aber immerhin ein gutes verkaufsargument zu sein, wie man an der vor kurzem eingeführten dLive ja ebenfalls gut erkennen kann. es wird also schon die ein oder andere Anwendung geben, in der man sowas auch gebrauchen kann.

    mit kollegialen Grüßen
    Wolfgang

  • ...und es gibt ja auch noch die Multichannels - bis zu 12x11 Kanäle auf einem 12er Faderblock, sehr übersichtliche Geschichte z.B. für Orchestergruppen, Effektkombinationen, etc.

    Freelancer für Audio Beschallung/Recording seit 2003 - Alle Beiträge spiegeln meine persönliche Meinung/Erfahrung als von Herstellern & Vertrieben unabhängiger Tonmensch wieder


  • http://www.digico.biz/docs/lat…/EuVylkFVyZzZsmRPHl.shtml

  • gratulation.
    Digico ist damit der erste hersteller, der auch für seine älteren modelle eine gründliche aufwertung bereitstellt - und das für wirklich überschaubares geld!


    das läuft ja völlig gegen den allgemeinen trend! nicht nur im beschallungsgewerbe!

    mit kollegialen Grüßen
    Wolfgang

  • nun, man mag über das Management denken was man will. Visionäre sind sie.


    Und wer die Pulte von innen kennt, weiß was da noch alles gehen würde mit kleinen Hardwareupdates.
    Digico war der erste Hersteller, der auf FPGAs gesetzt hat und das ein Jahrzehnt vor fast allen Anderen.


    Jetzt wird einem das Understatement klar.

  • ich würde gerne etwas weniger Understatement & Visionen und etwas mehr Informationen sehen .. :D .. nochmal die Frage, hat jemand schon Infos wie das mit der Software aussieht? In Richtung S21, und wie kann man sich das vorstellen. Für mich (und für viele Kollegen) war die Software-Oberfläche de SD Pulte eines der größten "Hindernisse" in der Bedienung ... wäre doch interessant was da jetzt kommt !!

  • Die S21 ist ja noch recht frisch und preislich auch etwas anders angeordnet.


    Bei Core2 geht es, soweit ich weiß, um SD Consolen. Also Dinger, die schon echt etliche Jahre auf dem Buckel haben.


    Da es dieses Jahr offensichtlich keinen Gemeinschaftsstand Digico/Martin Audio/MC2/XTA unter United Brands Regie gibt, würde ich mich mal bei Digico auf der Messe blicken lassen oder vorab den Vertrieb befragen.


    Zitat

    In einem Monat startet in Frankfurt die prolight+sound 2016. Durch die Neuaufteilung der Hallen findet Ihr uns in diesem Jahr in Halle 3.1. Auf dem Stand von Martin Audio (B71) haben wir eine United Brands-Anlaufstelle.


    Und was ist mit der Party? War doch immer nett...

  • Next in line to receive DiGiCo’s Stealth Core 2 upgrade is the SD8 and smaller framed SD8-24, which will also be able to benefit from the company’s latest processing and application code.


    The versatility and competitive price point of DiGiCo’s SD8 has made it popular in every area of the audio industry, from concert touring, theatre and broadcast to larger scale corporate events.


    The SD8 upgrade will include:
    —An increase from 60 channel strips to 120
    —An increase from 24 output buses to 48 + Master + 16 x 16 Matrix
    —An increase from 12 to 186 DiGiTuBes
    —An increase from 12 to 186 Multiband Dynamic options
    —An increase from 12 to 186 Dynamic EQs
    —Digital FX rises from 12 to 16 units
    —Control Groups rises from 12 to 24 to control the increased channel count


    As with the entire range of SD series, this upgrade will be an option and is due to be released this summer.


    The SD8 Stealth Core 2 upgrade option will be available at a US list cost of less than $1,500 (£950), with discounts offered to existing DiGiCo customers.



  • Das mal 8 Monate eher und ich hätte keine dLive gekauft....
    Aber so ist das manchmal :)

    peter birkholz

    pb-showtechnik.de

  • The SD11 upgrade will include:

    An increase from 32 channel strips to 48
    An increase from 12 output busses to 24 + Master + 8 x 8 Matrix
    An increase from 4 to 82 DiGiTuBes
    An increase from 4 to 82 Multiband Dynamic options
    An increase from 4 to 82 Dynamic EQs
    Digital FX rises from 4 to 6 units


    The SD11i upgrade will include:


    An increase from 40 channel strips to 80
    An increase from 12 output busses to 24 + Master + 8 x 8 Matrix
    An increase from 6 to 114 DiGiTuBes
    An increase from 6 to 114 Multiband Dynamic options
    An increase from 6 to 114 Dynamic EQs
    Digital FX rises from 6 to 8 units


    As with the entire range of SD series, this upgrade will be an option and is due to be released this summer.


    “Once again we are looking after our customers return on investment, by giving them the possibility to improve on what they already own,” says Ian Staddon, DiGiCo’s Vice President of Sales. “This continues to reinforce our decision to use FPGA technology and emphasises its power, as the upgrade will only require new software."


    The Core 2 upgrade option will be available for the SD11 and SD11i at a list cost of £550, with discounts offered to existing DiGiCo customers.

  • Wirklich gute Firmenphilosophie, lobenswert.
    Wenn ich nicht versorgt wäre hätte ich schön längst den Roger am Ohr gehabt.
    Aber jetzt hab ich wenigstens einen Bildschirm der meinen alten Augen gerecht wird ;)

    peter birkholz

    pb-showtechnik.de

  • Teddytaste: Aus Sicht des Konzerns hast Du alles richtig gemacht!


    "The DiGiCo team has spent the last 18 months consulting with Electra Partners about the possible combination of both Allen & Heath and Calrec with the DiGiCo family. The culmination of this brings together three British console companies to create a new professional audio group, while retaining their unique skills, customer relationships and the identities of each brand.

    James Gordon will become Group CEO supported by a strong and talented management from across the new group. When asked about what this means for the future, James said:

    “We have bold plans for the group but it is imperative that each company maintains its own independence and style. None of these brands needs to trade off each other's technology or reputation.”

    “These are three great companies and all the brands currently in the group have enviable reputations for technology, audio quality, reliability and perhaps, most importantly, customer focus and care. The strategy is to share technology and resource across the group and allow some interconnectivity across the product lines.”

    “The combined R&D teams are about to enter a new world of possibilities and we intend to take full advantage of their resource, passion and experience. It’s an amazing opportunity for us, and just maybe the whole British Pro Audio industry."

    Glenn Rogers, Managing Director of Allen & Heath, added, “The creation of the group with DiGiCo and their management is an impressive combination. It will certainly add new momentum to what Allen & Heath and Calrec had already planned for the future.”

    Henry Goodman, Calrec’s Sales and Marketing Director, commented that “This exciting formation gives Calrec new opportunities for swifter development of a host of ideas we have been wanting to bring to the market. We will have a vast pool of engineers to share new ideas for the industry and target them specifically to each brand’s needs. Customers can expect us to maintain and in some areas improve our very high levels of support and service.”

    The complexity of this combination required the effort and support of two of London’s top Private Equity houses. For the first time, Electra Partners and ISIS have pooled resources to support the management with this ambitious vision for the future of UK Pro Audio. Charles Elkington, Investment Partner at Electra Partners, said:

    “DiGiCo augments our existing investment in the professional audio sector. We have worked hard over the last 18 months to bring together these three successful businesses. We look forward to working with James Gordon and his team to grow the group, while also preserving the distinctive brand identity and excellent customer relationships of each business.”